TOEFL100点以上を目指す社会人の方のための集中勉強会のご案内です。

一回の受講で、100点までの道のりが明確に見えるようになりますので、安心してその後の勉強を実施することができます。

TOEFL学習記録121

Usher Writing

Test 14

The reading passage presents three reasons for the Paleocene-Eocene Thermal Maximum. However, the professor states these reasons are unsubstantiated and provides his own compelling rebuttals.

The first reason described by the reading passage is that ocean’s circulation transported heat and created the warming. Conversely, the professor says this argument is illogical because we have little knowledge about the ocean circulation patterns and computer models do not match with actual data.

The second reason identified by the reading passage is that a carbon rich comet hit the Earth, significant amount of iridium and magnetic particles from the comet affected the global warming. On the contrary, the professor says this theory is unjustifiable because there should be instantaneous changes in the atmosphere or increase in carbon. Also, magnetic particles are from bacteria not from the comet.

The third reason mentioned by the reading passage is that methane, a greenhouse gas, from decomposed microbes at the bottom of sea rose to the surface and caused the global warming. On the other hand, the professor says this hypothesis does not hold water because the methane release occurred simultaneously with the global warning. Also, the accumulation of methane is so slow that it would not affect the globe temperatures.


Paleocene暁新世 ぎょうしんせい
Eocene 始新世
------------------------------------
My template

The reading passage presents three reasons for ...... However, the professor states these reasons are unsubstantiated and provides his own compelling rebuttals.

The first (second, third) reason described (identified, described) by the reading passage is that ...... Conversely (On the contrary, On hte other hand), the professor says (states, points out) this argument(contention, hypothesis) is illogical (does not hold water, questionable, untenable, unjustifiable) because ......



---------------------------------------
Test 15

The reading passage presents three theories to support that life could have existed on Mars. However, the professor states these theories are unsubstantiated and provides her own compelling rebuttals.

The first theory described by the reading passage it that organic compounds found on Mars is a proof of life on Mars. Conversely, the professor says this argument is illogical because the process of using electron microscope is artificial and they may have seen something similar to organic compounds but not actually organic compounds.

The second theory mentioned by the reading passage it that organic compounds means the existence of bacteria, which is a strong evidence of life on Mars.
On the contrary, the professor states this contention is doubtful because organic compounds could be created by other mechanisms like volcanic eruptions. It is not wise to jump to the conclusion.

The third theory pointed out by the reading passage it that bacteria could be identified by measuring the magnetic field. On the other hand, the professor maintains this hypothesis does not hold water because the magnetic fields created by bacteria are too weak to be detected.


---------------------------------
My templateに完全に慣れてきた。12分くらいで完了できるようになってきた。ただし、一番大切なのはテンプレートではなく、的確に3つのポイントを理解し、簡潔にまとめること。Usher本のまとめ方は実にすばらしい。

年末年始の学習予定:
Usher Writing Speakingの2冊を制覇したい。
(1)Writing Independent Usher本の予想的中問題のすべてに自分のTopic sentence 2つを考える。
(2)Speaking Task 1 + Task 2のUsher本の予想的中問題のすべてに自分のTopic sentence 2つを考える。
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
注意:上記の作文は私の長い勉強過程の一時期に書いたもので、使われているテンプレート、書き方などは現在使っているものと大きく違いますのでご注意ください。 勉強会でご紹介したものが現在のテンプレート、書き方です。

[タグ未指定]
[ 2012/12/30 15:44 ] TOEFL学習記録 | TB(-) | CM(2)
今年もお世話になりました
Andyさん、こんばんは。

今年も色々とお世話になりました。
とりわけTOEIC試験結果発表後に頂けるコメントには、いつも勇気づけられました。

僕は2009年1月から英語やり直し学習を開始しました。
その時のTOEICスコアは、お恥ずかしながら455(ほぼ全部勘マーク。分かったのはリスニングの1問目くらい)でした。
明日をもって、丸4年やり続けてきたことになります。

我ながらよく続いていると思いますが、これもひとえに
ネット上で、模範とする方(Andyさん)、一緒に同じ目標に向けて切磋琢磨できる方(ぬり恵さん、OJiMさん、Rabbitさん、うみぶたきっくさん等々)を見つけられてきたことが大きいのかなと思います。
そういう意味では、僕はラッキーだったと思います。
多分ひとりだったら、飽きてとっくの昔にやめてたと思います。

来年も引き続き、よろしくお願い致します。
あと、お体にはお気をつけください。


P.S.
TOEIC卒業はまだまだ遠いのですが、卒業したらAndyさんのTOEFLテンプレート是非とも活用してTOEFL学習に役立てようと思います。
でも、それ以前に、スピーキングとライティングってどう勉強したらいいのか分かってないのでそこからなんですが・・・。
[ 2012/12/30 21:55 ] [ 編集 ]
DIO さん コメント有難うございました。
DIO さん コメント有難うございました。

今年は本当によく頑張られました。980点、本当にすごいです。

本年度、韓流仲間で一番成績が向上されたのがDIOさんです。

年間MVP賞です。

来年は、990点目指して、もうひと頑張りしてください。

きっと目標達成されると信じています。

フレー、フレー、DIOさん
ガンバレ、頑張れ、がんばれ、頑張れ、DIOさん

良いお年をお迎えくださ。



[ 2012/12/31 08:34 ] [ 編集 ]
コメントの投稿












管理者にだけ表示を許可する
プロフィール

Andy

Author:Andy
プロフィール:

TOEIC 990点
英検1級合格二次試験100点(優秀賞)
TOEFL iBT 119点(2015年7月11日、2年間有効)

名前:Andy
年齢:59歳
学歴:University of Missouri at Rolla 工学部原子力工学科卒業
職業:技術系の通訳を30年以上やっています。

仕事柄、欧米人と仕事をすることが多く、Andyというニックネームを使っています。
北陸の田舎に住んでいます。毎週、北陸新幹線にお世話になっています。
コシヒカリを食べて育った純粋な日本人です。
韓国語、中国語は全くできません。

毎月TOEFLを受験しています。
ソラシティ、武蔵小杉、テンプル大学麻布校3階が好きな会場です。

最新トラックバック
カレンダー
03 | 2017/04 | 05
- - - - - - 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 - - - - - -
FC2カウンター
アクセスランキング
[ジャンルランキング]
未設定
--位
アクセスランキングを見る>>

[サブジャンルランキング]
未設定
--位
アクセスランキングを見る>>
天気予報

-天気予報コム- -FC2-
ブロとも一覧